INSPIRACJE / Odżywianie / 4 stycznia 2021

Schudnij w Nowym Roku – postanowienia noworoczne

Nowy Rok to Nowa Ja! 

Tak często myślimy i życzymy sobie, aby właśnie ten czas, nadejścia nowego roku był momentem przełomowym, zmianą na lepsze. Robimy podsumowania całego roku i snujemy plany i wizje na następny. Często również wchodzimy w Nowy Rok z jakimiś postanowieniami… Chcielibyśmy coś zmienić w naszym życiu i ta data 1 stycznia wydaje nam się dobra, aby wcielić te zmiany w życie.

No może nie 1 stycznia (to przecież zaraz po sylwestrowej zabawie, trzeba odpocząć), lepiej 2 stycznia, no a może to po prostu od poniedziałku – tak będzie łatwiej.

No właśnie! Już na samym początku zaczynają się schody!? Dlaczego tak jest?

Zacznijmy od realiów. Statystyki podają, że postanowienia noworoczne robi aż ok. 80% Polaków. Niestety jedynie 8% z nich je realizuje! Czyli aż 92% odpuszcza! Jednym z najczęstszych, uniwersalnych postanowień to schudnąć.

Jest wiele powodów, dlaczego tak się dzieje. Głównym problemem z postanowieniami noworocznymi jest to, że są one bardziej w sferze życzeniowej a nie zadaniowej.

Czyli bardziej:
chciałabym być szczupła/ważyć 10kg mniej
niż
zaczynam działać, żeby chudnąć i osiągnąć cel -10kg

 

Co różni te dwa podejścia?

Działam, żeby schudnąć 10 kg! Fajnie byłoby ważyć 10kg mniej…
gotowość do działania i włożenie wysiłku i pracy wyobrażenie, że osiągnę cel bez większego wysiłku 
działanie pomimo trudności i przeszkód zniechęcenie gdy pojawiają się pierwsze trudności, rezygnacja z dążenia do celu
dostosowanie i zmiana wielu obszarów życia aby osiągnąć cele chęć, aby wszystko zostało tak samo, bez zmian,
ale aby efekt był inny
gdy nie ma efektów szukanie rozwiązań, pomocy, zmiana podejścia zniechęcanie się barakiem efektów i rezygnacja
czerpanie wsparcia od innych zrobię to sama, nikomu nie powiem, pokażę im!
dostosowanie celu do swoich możliwości wygórowane, nierealistyczne cele
(np. 10kg w miesiąc albo ćwiczenia 5x w tygodniu)
koncentracja na efektach, celu i działaniach koncentracja na wyrzeczeniach, na tym co trudne
branie odpowiedzialności
(uczę się odmawiać i być asertywna w towarzystwie)
przerzucanie odpowiedzialności
(np. musiałam zjeść bo koleżanka upiekła ciasto/mąż zamówił pizze)
osiąga cele zniechęca się, rezygnuje, odkłada na lepszy czas

Które z powyższych jest Ci bliższe?

Porozmawiaj ze sobą szczerze i jeśli rzeczywiście chcesz podjąć się odchudzania od Nowego Roku, to kieruj się zasadami przedstawionymi powyżej w lewej kolumnie. To są kluczowe składowe sukcesu!

Wiele osób, które zgłaszają się do nas, do Poradni ma trudność z takim podejściem i w związku z tym mają za sobą wiele nieudanych prób odchudzania i wiele porzuconych postanowień z poprzednich lat. Na szczęście to da się zmienić! Dlatego w Poradni stawiamy nacisk również na to, aby nauczyć naszych klientów właśnie takiej postawy. Jeśli Ty również widzisz u siebie takie trudności i tendencje, warto poprosić kogoś bliskiego o pomoc lub zgłoś się do nas!

Trzymamy kciuki za Ciebie i Twoje postanowienia noworoczne!

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. Leśna 13
Milanówek

534 039 802 | kontakt@poradniaprogresja.pl