INSPIRACJE / Odchudzanie / 18 kwietnia 2018

Jak uzyskać szczupłą sylwetkę? Wejdź na Everest swoich możliwości!

Edyta Berner

Nikt nie powiedział, że odchudzanie będzie proste. A z pewnością nikt kto podjął realne próby utraty zbędnych kilogramów. Nie jedna osoba głowi się jak znaleźć skuteczny sposób na redukcję wagi. Codziennie tysiące ludzi wyszukuje w Sieci haseł „jak schudnąć z ud”, „jak schudnąć z brzucha”, „jak schudnąć 10 kg”, „jak schudnąć bez efektu jojo”… i wiele innych.

Wydawać by się mogło, że w dobie Internetu wszystkie rozwiązania mamy podane na tacy. W końcu cóż to za problem, żeby znaleźć jasne instrukcje i się do nich zastosować? Jeśli masz za sobą nieudane diety, to z pewnością zgodzisz się, że jednak duży.

Odchudzanie się to nie leniwa przechadzka po bułki do piekarni w słoneczny poranek…

Odchudzanie się to raczej długa wspinaczka górska i to, czy skończymy tą wyprawę na szczycie, czy zmuszeni będziemy zawrócić, w dużej mierze zależy od tego, jak się do tej wyprawy przygotujemy. Oczywistym jest to, że w górską wyprawę zabieramy ze sobą plecak, wodę, ciepłe ubranie i wygodne buty.

Niewątpliwie, zdarzają się szaleni turyści, którym udaje się wejść na Rysy w japonkach. W większości jednak sytuacji kończy się to dla nich – delikatnie mówiąc – źle. Ten sam „wspaniały” efekt, może się wydarzyć gdy nie odchudzamy się w sposób bezpieczny. Jak zatem przygotować się do takiej wyprawy?

Zaplanuj swoją podróż

Większość ludzi korzystających z porad w Internecie popełnia kardynalny błąd jakim jest założenie, że dieta, która pomogła koleżance lub koledze sprawdzi się też w ich wypadku. Każdy organizm ma indywidualne potrzeby, które muszą być wzięte pod uwagę przy układaniu planu żywieniowego. Jedna osoba schudnie na diecie 1500 kcal. Inna utrzyma masę. Jeszcze inna będzie na niej tyć! Konieczne jest zatem ustalenie odpowiedniej podaży energetycznej – oszacowanie niezbędnych środków – a także tego, w jakim czasie osiągniesz upragniony cel.

Zabezpiecz swój organizm

Często popełnianym błędem jest pogląd, że wystarczy liczyć kalorie i nie ważne jest to z jakiego źródła pochodzą. Ile razy się na to łapiesz jedząc tylko kawałek czekoladki, a w zamian rezygnując, np. z kolacji? Kaloryczność się zgadza, ale fałdki pozostają niewzruszone. Wiesz, nie tylko kalorie, ale także ich pochodzenie ma kluczowe znaczenie dla spalania tkanki tłuszczowej.

Konieczne jest również odpowiednie zbilansowanie makro- i mikroskładników diety, co przy pogarszającej się jakości współczesnej żywności, często stanowi nie lada wyzwanie. Czy wiesz, że w ciągu zaledwie 17 lat brokuły utraciły 73% wapnia, banany 79% kwasu foliowego, a truskawki 87% witaminy C. Przykładów można by wymieniać więcej. Najciekawsze jest jednak to, że ustalone sugerowane optymalne normy żywieniowe (SONA) są często kilkunastokrotnie wyższe niż normy RDA ustalone w 1935 r., do których odnosi się większość informacji na etykietach produktów spożywczych.

Jaki z tego wniosek? Chcąc schudnąć wraz z ograniczeniem kalorii ograniczamy ilość makro- i mikroelementów, co wiązać się może z uczuciem głodu, pogorszeniem wyglądu skóry, włosów, paznokci, a niekiedy ze znacznym osłabieniem układu kostno-stawowego oraz układu krążenia. Zatem suplementacja witaminowo-mineralna, dobrana pod kątem indywidualnych potrzeb ma swoje uzasadnienie. Dzięki zabezpieczeniu organizmu w niezbędne składniki odżywcze możesz mieć pewność, że nie zawrócisz w połowie drogi na szczyt. Rynek suplementów i zamienników posiłków jest jednak bardzo obszerny i nie podlega on zbyt wielu regulacjom prawnym, dlatego warto sięgać po preparaty sprawdzone i przebadane klinicznie.

Nie zapominaj o wodzie!

Mówi się, że dziennie powinniśmy wypijać 2 litry wody. Każdy z nas ma jednak swoją indywidualną normę zależną od wieku, masy ciała i stanu fizjologicznego. Woda ma zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia szczupłej sylwetki. Nie tylko wspomaga oczyszczanie organizmu, ale także przyspiesza metabolizm, zmniejsza uczucie głodu, a co więcej stanowi środowisko dla reakcji chemicznych, w tym dla spalania tkanki tłuszczowej. Postaraj się zatem zaprzyjaźnić z wodą nie tylko w swojej wyprawie po szczupłą sylwetkę. Woda powinna ci towarzyszyć już do końca twojego życia!

Zabierz ze sobą przewodnika

Wśród informacji na temat zdrowia i diet można się niekiedy poważnie zagubić. Jeżeli jednak chcesz zmienić coś w swoim życiu, nie warto tego robić na własną rękę. Podobnie – jak przy górskiej wyprawie – brak odpowiedniego przygotowania może cię zniechęcić lub poważnie zaszkodzić twojemu zdrowiu. Warto zatem zwrócić się do doświadczonego specjalisty dietetyka, który zaplanuje i nakieruje cię na właściwą i bezpieczną drogę po zdrowie i szczupłą sylwetkę, a także wesprze cię, jeśli pojawią się chwile słabości, które są naturalnym elementem każdego procesu odchudzania, który być może nie zawsze jest lekką drogą, ale widoki na jej końcu z pewnością są tego warte.

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. Leśna 13
Milanówek

534 039 802 | kontakt@poradniaprogresja.pl